25 januari 2010

Irritation


Jag säjer bara en sak, KARLAR, hur fasiken är dom funtade egentligen? Jag borde ju veta efter alla dessa år, men ibland undrar man. Maken kom på i går, att hans arbetskläder nog skulle behöva tvättas. SÖNDAG KVÄLL??? Dessutom hade jag precis satt igång en maskin. Ok, han skulle plocka ur halarna och jackfickorna, så skulle jag få tvätta dom när jag kom hem från wollyn.
När jag kom hem plockade jag ur tvätten som var klar, och satte i nästa, (hade glömt makens tvätt). Då kom han undrande om jag satte i hans kläder. Jag sa som det var, att jag missade det, eftersom dom inte låg i tvättkorgen. Han hade hängt upp dom tillbaks på kroken!!!! Inte sjutton har vi tvättkorgen på klädkroken!!! Grrrrr!!! Därför blev jag irriterad.
Skulle kanske vara dax för maken, att lära sej tvätta sin tvätt själv.

1 kommentar:

  1. ja, bättre sent än aldrig..
    om han aldrig tvättat, så kanske han tror att tvättkorgen är på klädkroken..!!!!
    de inte lätt alla gånger..

    SvaraRadera