29 januari 2010

Ekonomi


Av någon anledning, kom vi in på ämnet ekonomi och pengar, idag under morgonkaffet. Vi var några som har svårt ibland att få pengarna att räcka till. Att man vissa månader får välja ur räknehögen, vilken räkning man kan vänta med till nästa lönedag. Då kläcker en av kollegerna ur sej: -Ja, vi hade det oxå jobbigt ett tag, medan vi bostadsspara. ??? Vadå bostadsspara???? Vi är faktiskt några jobbarkompisar, som inte ens har haft råd att bostadsspara!!! Man kanske inte ens har råd att lägga undan 20€ i månaden, vadå bostadsspara.? Det som retar mej mest, är att folk inte tror, eller inte fattar, när man säjer, att man inte har råd. Att man INTE HAR pengar. Att man inte kan hänga med ut och äta, även om det kostar bara 20€. Suck!!! Kan ni inte fatta att alla inte har det så gott ställt ekonomiskt.
Jag tar inte upp det här, för att gnälla. Jag klagar inte. Det finns ju alltid dom som har det värre. Men jag blir så trött på oempatiska människor. Känns lite huvudlöst!

Nu nå`t helt annat. Jag kokar köttsoppa tills i morgon. Väntar hem alla barn och barnbarn, och dom vill säkert ha middag, om jag känner dom rätt.
Vi hade tänkt arbeta i skogen i morgon på dagen, men vi tror att det blir för kallt. Man fryser väl tårna av sej då. Och det är lite onödigt, kan behöva dom ännu ett tag.

Ha det gott Puss och kram och nyp i stjärten!

1 kommentar:

  1. Ja man kan ju undra var vissa människor har lagt sin empati. Vissa har ju så mycket så det nästan blir jobbigt, för en själv alltså. Och jo köttsoppa låter gott! :)

    SvaraRadera