8 januari 2010

Äntligen helg


Ja, äntligen lite ledigt, har det fortfarande körigt på jobbet. Ljudvolymen är ganska hög och alla vill höras på en gång. Men det blir säkert bättre snart.
Hur som helst, ikväll blir det bastubad, en öl kanske, och "Lets dance". Ska bli roligt att se hur alla amatörer utvecklas. Undrar hur det skulle gå för en själv, om man skulle vara med.
Nu till något helt annat. Jag sitter och funderar över vart alla gamla kompisar har tagit vägen. Jag menar alla dom man umgicks med när man gick i skolan. Eller alla dom man har jobbat tillsammans med. Det är ju vissa man kommer ihåg mer än andra. Varför tappar man kontakten egentligen? Det är precis som om det bara rinner ut i sanden. Och jag tror inte att det är någons fel. Det är väl så, att alla har sitt. Precis som jag har mitt. Det där lät väldigt egoistiskt. Sorry, det var inte meningen. Men det är ju så. En del gifter sej och får barn, och lever för familjen. Plus att man kanske jobbar heltid. Andra kanske bara lever för karriären och uteliv. Och det är helt okay, men lite sorgligt, att man glider ifrån varandra. Men alla har rätt att leva sitt liv som dom vill. Hoppas bara att det blir som dom har tänkt sej.

Ha de gott där mitt i livet Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar