31 januari 2010

Födelsedag


Har vart en massa gratulanter här idag. Är roligt att fylla år, förutom att man blir äldre då. Fast å andra sidan är man ju inte äldre än man känner sej. Fick många fina presenter. Bl.a. en bukett röda rosor, en orkide, en flaska vin och av familjen fick jag supe`och dansbiljetter till Laions dansgala med Sten o Stanly, nästa helg. Av mina föräldrar fick jag ett vindspel, som jag ska hänga vid stugan. Tack alla som grattat mej idag. Det värmer i vinterkylan.
Det blev ganska livat ett tag, med alla fyra barnbarn, som for runt och lekte. Har sparat en hel låda med gamla leksaker, som dom tycker är jätteroligt att leka med, när dom kommer på besök. Minstingen nöjer sej med några få saker, är bara 10 månader ännu. Är så roligt att se hur han tar sej fram. Han kryper inte, utan han drar sej fram på rupan. Precis som hans farmor och hans faster gjorde när dom var små. Är väl något som går i arv. Jag undrar om inte hans kusin oxå tog sej fram på samma sätt.
Börjar kännas som om den här da`n är slut nu. Kanske det börjar bli dax för horisontalt läge.

Puss o kram o nyp i stjärten

2 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedag!kramar från Lina

    SvaraRadera
  2. de blir att slå klackarna i taket då...jag hör att du haft en bra dag..

    SvaraRadera