28 februari 2010

Tjena hallo


Ja det var ett tag sedan jag skrev, men nu ska jag försöka få ner några rader.
Helgen har gått i skogens tecken. Var där både lörda`n och sönda`n. Det är så otroligt skönt. Dels får man gratis motion, trevlig samvaro och pricken över i:et, grilla korv!!! Smakar underbart tillsammans med en burk öl. Efter det en mugg kaffe, mums!
Ibland blir jag bara sittande och tittar in i brasan, tyst och in i mej själv. Vågor som rullar in mot land, eller stora vågor i en storm, har samma effekt på mej. Det är så rogivande. och bara sååå skönt. Det är nog därför jag älskar att vara i skogen eller nere vid stugan. Där finner jag lugnet.
Att sitta inomhus, när det blåser hårt, eller att titta på ett riktigt åskväder, är oxå sådana där naturupplevelser, som berör. Vi är så beroende av vår natur. Vi borde vara rädda om den. Vi har bara en jord.

Ha de Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar