4 februari 2010

Tankar

Vintern bara fortsätter. Men det är ganska skönt, på ett sätt, men det är kallt. Fast egentligen så är det ju inte sååå kallt. Men det känns kallt, när det blåser. Jag tycker ganska bra om vintern, när det är som det är i år. När det är kallt och mycket snö. Maken är inte lika förtjust. Han får så mycket jobb. När vintern är mild, regnig och slaskig, då tycker jag mindre om den.
Jag har reflekterat över, att det är så många bilar, som kör omkring med bara en lykta, som lyser. Tycker det är ansvarslöst, och dessutom olagligt. Dom syns ju inte lika bra. Speciellt om det är lite grått och snöar. Man blir nästan rädd, när det plötsligt dyker upp nå`t enögt. Man vet inte vad man möter, om det är en bil eller kanske en moped. Så, SKÄRP ER bilister, för allas vår säkerhet.
Till sist vill jag önska alla vänner, bekanta och släktingar, som är på, eller ska på resa till solen: Ha en skön semester, jag avundas er.

Ha de gott Kram

1 kommentar:

  1. ja nu vet vi vad de är för årstid, annars funderar man är de sen höst el tidig vår.
    Tack,jag ska ut o resa imorn. Till caroline...

    SvaraRadera