8 september 2011

höst!!???

   Känns onekligen, som om hösten är här. Är väldigt hög luft, och lite kyligt. Höstfärgerna börjar så sakteliga synas på träden. Har fram till igår kväll, klarat mej utan tröja, på mina promenader. Men nu åker den nog på, i varje fall kvällstid. Idag har det verkligen varit växlande väderlek. Som solen visade sej från sin bästa sida, kom stora mörka moln, och släppte en massa vatten ur sej. Blött, blött! Det ska tydligen bli en lika kall och snörik vinter igen, som de två senaste åren. Allt enligt nå´n "vädergubbe" jag läste nå´nstans idag, kommer inte ihåg var. Ja,ja, det ordnar sej säkert.



  På jobbet är det lite oroligt just nu, inför flytten till vårt nya, fina sjukhus, inne i sta´n. Ingen vet nån´ting om allting. Själv tror jag att det mesta ordnar upp sej, bara vi kommer på plats. Man är nog tvungen att jobba in sej ett tag först, innan man kan se, om och hur man ska göra det bäst, för alla parter.

  Det är med lite blandade känslor, man packar ihop. Har trivts väldigt bra, på min arbetsplats. Men det är gammalt och tungjobbat. På nya stället, är allting nytt och fint, och borde i rimlighetens namn, vara mer lättstädat. I morgon är jag sista dagen på gamla "Grälle" och på måndag, bär det iväg till den nya  Psykiatriska enheten. Spännande och lite pirrigt är det allt, men som sagt, det ordnar sej säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar