28 september 2011

Fortsättning....

  Om jag ska fortsätta på mitt förra inlägg, så ska jag försöka va lite mer positiv.  Vi hade ju faktiskt personalfest i fredags. Sista natten på Grelsby!!.  God mat och dricka och mycket trevligt sällskap. Blev många glada skratt, allsång och dans.Bl.a. hade vi långdans genom alla avdelningar och kanslier, trappor upp och trappor ner. Många trevliga pratstunder och minnen.
  Vissa av arbetskamraterna, är så fruktansvärt kloka. De får en att tänka på ett annat sätt. Man blir ju så lätt fast i ett gammalt tänk, och kan inte se saker från ett annat håll. Jag älskar sådana där diskussioner, där man får en annan vinkel. Man får sådana där aha- upplevelser! Som t.ex. varför man har så mycket rädslor? Varför ska man behöva vara rädd för att säga vad man tycker, rädd för att såra andra människor. Som en kollega så riktigt påpekade, är det faktiskt upp till en själv, om man väljer att bli sårad, eller om man väljer att inte ta allt så personligt.
   Annars tycker jag att det var en typisk personalfest, med alla ingredienser. Jag tror att vi skulle behöva ha flera fester, så man skulle lära känna varandra på ett annat plan, än bar inom jobbet.
   Lite måste jag gnälla oxå. De finns tydligen dom som tycker att vi ska jobba, helst, dygnet runt. Alla andra får tydligen bli trötta, utom vi. Det är ingen som frågar om vi orkar. Fick vissa antydningar idag, att vi skulle ta köket igen. Men då protesterade vi högljutt. Vi har faktiskt tre våningar vi ska städa, på fyra personer, varav det fem dagar i veckan, är någon av oss ledig. Dessutom har ytorna blivit mycket större, än vad vi hade ute på "Grelle". Nå´n måtta får det väl ändå va!!! VAAA????
  Nu ska jag sluta för den här gången, och hoppas att allt ordnar sej snart, så man får arbetsro och rutiner, som fungerar.

  Kram alla ni som hittar min blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar