15 mars 2010

Ledig dag


Vaknade vid nio, och steg upp för att äta frukost. Sedan var det den stora tvätthögens tur. Det var bara att ladda strykjärnet och sätta igång. Tog väl ungefär en timme. Man känner sej ganska nöjd, när man är klar med tvätten. Jag kan inte förstå, varför man lämnar, så man har en jättehög sen. Och då MÅSTE man stryka, för då börjar det bli slut i garderoben. Hur som helst, nu är det gjort för den här gången.
Efter lunchen, klädde jag mej för en promenad i vårsolen. Känns som om man skulle kunna leta fram en lite tunnare jacka nu. I varje fall när man är ut och går, det blir svettigt. Lite andra skor kanske inte heller skulle vara fel. Men då kan man inte gå i skogen, där är det ganska mycket snö ännu. Nåja, det blir säkert snart barmark, bara vi har tålamod att vänta. Hoppas vi får en varm och vacker vår, likaså sommar. Önska kan man ju alltid göra.
PÅ eftermiddagen, satt jag och läste ut en bok, samtidigt som jag drack mitt kaffe. En mysig stund. Boken tog slut och jag letade fram nästa. Var fortsättning på den förra. Är väl egentligen samma bok, men den skulle ha blivit så tjock, om den inte skulle vara uppdelad i två böcker.

Nu är det dags för boxercise, vi hörs.
Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar