9 maj 2011

Försommar!!


Vad jag älskar den här årstiden. Särskilt, när det är så vackert, som det är nu. Har varit ledig idag, och plockade med mej sängkläder, och åkte ner till stugan. När jag kom ner och hade satt på kaffevatten, fick jag nästan lust att skrika rakt ut i ren glädje.. Det var så otroligt skönt och fint där. Solen sken, nästan vindstilla och fåglarna kvittrade.
Bytte om till bikini, och började städa stugan. Tog ut mattorna, sopade och tvättade golvet. Hade oxå sängkläderna ut på vädring. När det var klart, tog jag kaffemuggen med ut, satte mej i solen och åt min medhavda lunch. Är såååå gott att sitta ute på altanen och äta och dricka. Boken, som jag hade med, plockades fram, och njutningen var total.
Efter lunchen, satte jag in mattorna igen, och bäddade sängarna. Så nu är stugan förberedd för att ta emot oss för övernattning.
Vid halv två, kom dotra nerpromenerandes. Då var det dax för mera kaffe och äggsmörgås, som mellanmål, mums.
Så, ni hör, jag har haft en underbar dag vid sjön. Nu kan man ara hoppas, att det fortsätter så här.
Ha det gott alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar