26 januari 2011

Jaha!!


Tänkte försöka skriva lite, men vet inte om vad. Inspirationen har inte funnits riktigt. Vet ungefär om vad jag vill skriva, men då är det risk att folk känner sig utpekade, och det vill jag inte. Så jag försöker med något annat ämne istället.
Livet är lite upp och ner, och det är väl helt normalt. En del dagar skulle man helst ligga kvar i sängen, och dra täcket över huvudet. Men jag är, av naturen, en ganska positiv person,
så för det mesta tycker jag det är ganska bra.
Lite mer pengar, och dom flesta skulder betalda, skulle ju inte vara helt fel. Men man kan inte få allt. Jag har en stor och trevlig familj, som ger mig både glädje och sorg. Man brukar skämtsamt säga, att släkten är värst. Och ibland stämmer faktiskt det. Skulle inte vilja vara av med någon av mina nära och kära, även om man ibland är innerligt trött på dom.
Tänk alla de som inte har någon! Tänk så ensamt och tråkigt livet måste te sig. Inte ha någon att prata med, ingen som kommer på besök, och ingen som man själv kan gå och hälsa på. Fast jag själv ibland söker ensamheten, skulle jag inte vilja vara ensam hela tiden.
Se där, där kom det i alla fall lite funderingar. Ha det gott alla ni som hittar till min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar