18 augusti 2010

Sommarn 2010

Såg just att det är precis två månader, jag skrev här. Snacka om uppehåll i bloggandet. Tänkte berätta lite om sommaren som gått. Gått o gått förresten, det ska väl förhoppningsvis, va lite kvar av den.
Hade tidig semester i år, och första veckan var ganska kall. Men envis som jag är, så packade jag ner lunch, kaffe och en bra bok, och åkte ner till stugan. För på stugan skulle jag vara, jag hade ju semester. Fick sitta inomhus emellanåt, men vad gjorde det.
Midsommaren firade vi nere i stugan. Alla barnen med familjer, utom en av sönerna och en blivande svärson, var med. I väntan på att maten skulle bli klart grillad och salladen blandad, fick sönerna ett ryck, och forslade bort en stor sten, som var i vägen vid parkeringen. Stenen var stor, men bort kom den. Bra med duktiga söner. Sedan var det dax för maten. Vi var elva runt bordet. Åt gott och drack gott, och hade allmänt trevligt.
Senare under kvällen fick vi besök av svåger och svägerska.Drack kaffe, whiskey och åt paj, och pratade och skrattade en del.
Söner med familj åkte hem, och döttrarna och ett av barnbarnen blev kvar över natten. Maken och jag har bott i stugan sedan midsommar, fram till i måndags. Det har varit ett lite annorlunda liv, jämfört med vad man annars är van vid.
För övrigt har det varit en helt underbar sommar. Vi har varit ute på sjön ggr flera, med både lunch och middag med oss. Blev medbjudna av släkten som har båtar, och det tackar vi så mycket för. Annars har vi mest haft de bara skönt. Solat, badat, slappat och där i mellan har vi småjobbat lite vid stugan. Bl.a. byggde vi ut altanen lite, mellan stugan och uthuset. Så man kan springa barfota till dasset.
En "vattenfest", en kväll på sjödagarna( för övrigt en trevlig kväll, tack till er som var med) teater på Bentes och till sist hann vi oxå med en kulturnatt.
Har upplevt mycket trevligt och fått många tankar om livet. Har helt enkelt haft en sommar, som kommer att finnas länge i mitt minne. Tack till alla ni som finns för mej och min familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar