4 september 2010

Höst


Jag hade gärna sett att hösten kommit lite senare, hade gärna fått varit sommar ett tag till. Jag försökte dra i handbromsen, men det hjälpte inte mycket. Hur som helst, vädret och årstiderna kan man inte påverka. Hösten har oxå sin tjusning, speciellt när alla vackra höstfärger kommer. En av höjdpunkterna på hösten, är ju svampen man plockar. Men i år får man verkligen leta efter kantarellerna. Har hittat så mycket så vi har fått smaka i varje fall. Det är så gott med smörstekta kantareller, mumsfilibabba.
Har haft dotra och barnbarnet här idag. Dotra klippte sin syster, maken och mej, så nu är vi snygga i håret. Vill gärna vara det till bröllopet. Äldsta dotra ska gifta sej med sin älskling den 18 september. Ska bli så roligt. Hon kommer att bli så vacker. Det är hon annars oxå, men hon blir säkert ännu vackrare, när hon är klädd i brudklänning och har fått håret fixat. Klart jag tycker hon är vacker, jag är ju hennes mamma. Lilla dotterdottern kommer bli sötare än vanligt i sin nya fina klänning. Få se hur det går för mormor, om hon hittar någon ny klänning, hon tycker om. Vet ungefär hurdan jag vill ha, gäller bara att hitta den. Men det ska väl ordna sej. Det brukar det göra för det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar