14 juni 2012

sommartankar!

Nu tror jag att sommaren äntligen är här. Solen skiner, är ca 18 grader varmt, mitt på dagen ( varmare i solen)myggor, stora som flygplan, shorts och linne och barfota. Blommor, fågelkvitter och en massa härliga dofter. Plus humlors och flugors surrande. Det liknar väl sommar? Och på måndag börjar min semester, fem veckor framåt.  Har varit en intensiv vinter och vår, så det ska bli så otroligt skönt, att få koppla av och vila.
Om vädret tillåter, flyttar maken och jag ner till stugan. Blir väl så att Nova vovven flyttar ner med oss. blir nog skönt för henne med. Där kan hon springa lös, bada och njuta av friheten.
Vi har ingenting planerat, tar dagen som den kommer, tror jag.Första veckan sitter jag förmodligen i solen, med näsan i en bok.Om det blir nå´n sol, vill säga, det vet man ju aldrig. Men hoppas, kan man ju alltid!
För övrigt blir det väl det vanliga, vi brukar göra på sommaren.Fira midsommar, tillsammans med svägerska och svåger, tillika våra sommargrannar, tvätta mattor, båtutflykter, ( om vädret tillåter ) besök på olika marknader och andra evenemang, sol och bad. Barnbarnen kommer säkert oxå, på besök till oss vid stugan. Är liksom lite kul det där, att få vara med farmor/ mormor och Kenneth/ morfar några dagar. Och vilken dag som helst nu, så kommer det en till liten knodd. Ska bli roligt att få träffa det nya lilla livet. Dottern tycker själv, att det är dags att bebis kommer ut nu, eftersom hon har ont i ryggen och alla fogar. Håller alla tummar, och hoppas att det inte tar lika länge, som förra gången.
Gick och tänkte  här om dagen,  ...jag är så stolt, över mina barn och över mej själv , och maken, som har lyckats fostra fem barn till skötsamma och "viliga" människor. Att de har klarat sej undan alla faror, som finns i dagens samhälle, alla droger, farliga frestelser och annat otyg. Just nu har alla jobb, och tre av dom, har egna familjer, med barn, som dom i sin tur, får oroa sej för. Det är det som är livet. det går runt, runt, generation efter generation.


Hör ni, ha det så bra i sommar, så ses vi när vi råkas! Sommarkramar och många dopp i böljan den blå!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar