24 januari 2012

Vinter!!

  Jösses vad tiden går fort, redan är januari nästan slut. Livet bara fortsätter i stort sätt som tidigare. Med både glädje och sorg. Precis som det för det mesta är.
  Största glädjen, står dotter med familj för just nu. Ska bli mormor i sommar. Hoppas att allt går bra. Mina andra barn med familjer, är oxå till glädje..
  På jobbet är det full fart Blir lite ändringar igen, vad gäller arbetsfördelning och våningar hit och dit. Men det blir säkert bra i slutändan. Man måste ju försöka se positivt på förändringar, fast en del har svårt med just den biten. Mycket jobb har det hur som helst varit nu en tid, eftersom kollegor är sjuka. Meen, duktiga som vi är, ställer man upp och gör deras jobb oxå.

  Senaste helg, var vi på 24 timmars kryssning, maken och jag. Han hade fått resan i present, och bjöd sin fru med på färden. Vi hade två vänner med på seglatsen. Var en riktigt trevlig resa, med glada skratt, lite allvarligare samtalsämnen, god mat och god dryck.   " Blinka Päronmajs"s ( som barnbarnet sa) torsk, var nog den godaste fisk, jag ätit på länge. Kan varmt rekommenderas.
 Ja, det är väl i stort vad vi pysslat med under årets första månad. Mycket jobba, lite nöje och tänker hinna med lite nöje till, innan februari. I morgon kväll, tar döttrarna och jag flickorna med oss på bio, och nästa vecka fyller jag år, så då får man väl se det oxå som ett nöje. Kanske det kommer någon kaffegäst som även vill ha tårta.
 Ha det gott!!

1 kommentar:

  1. ja, jag kommer, för jag "får" äta tårta när de födelsedagskalas:)

    SvaraRadera