17 oktober 2011

virrigt!!!?????


Det är mycket som rusar genom hjärnan, när man är ute på promenad, med musik i öronen. Det är så skönt, att låta tankarna komma och gå som de vill. När man går ensam, löser man många problem. Eller oxå bara gläds man åt någon liten episod, som hänt. Den kan verka lite virrig, hela tankeverksamheten, när man släpper loss den. Den kan t.ex. se ut som följer....
   undrar varför hon va så sur idag??... Oj,  står  två rådjur där borta!!... man kanske skulle börja......jaha, var kom den ifrån?...jäkla skit..den här låten tycker jag om.. . kul att dom vill ha mej på "vår" avdelning....man kanske skulle göra så istället.....undrar va hon mena med de?....jäklar va det "hackades" idag...någon som sovit dåligt!?...där växer det lite trattisar, skulle man kunna plockat,men har ingen påse....skönt med semester snart...dom kan väl oxå hälsa på, inte bara vi....känns lite enkelspårigt ibland....
    Tankarna virrar runt, och man tänker på saker som kollegor säger, för att provocera eller såra, medvetet eller  tanklöst. Vid sådana tillfällen, tänker jag alltid på en arbetskamrat,som gett mej,  inte goda råd direkt, men som ger mej andra infallsvinklar. Det är ju faktiskt så, att det är upp till en själv, hur man ska bemöta olika "påhopp" eller hur man bemöter uppskattning. Om man väljer att ta till sej eller åt sej!
   För övrigt börjar det kännas ganska bra på jobbet. Rutinerna sitter för min del på den avdeln, jag har varit nu. När det är dax att flytta på sej, får man väl andra rutiner där. Konstaterar att det ändå är mycket kvar, innan allt sitter. Är lite trött på allt tjafs, men jag sköter mitt jobb, och sedan struntar jag i hur dom andra gör.

  Kram all bloggbesökare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar